لایق وصل تو که من نیستم       اذن به یک لحظه نگاهم بده

 

خداوند را شاکریم که توفیق عطا فرمود،مصادف با ایام پرخیر و برکت ماه رجب و در آستانه میلاد مولی الوحدین امیر المومنین علی علیه السلام در اردویی دانش آموزی ،سر سفره ی مهربانی و کرم امام هشتم، از انوار روحانی پروردگار بهره ببریم. این سفر معنوی از بیست و هشتم دی ماه تا دوم بهمن برگزار شد و به جز زیارت امام رئوف شامل برنامه های تفریحی و فرهنگی همچون استفاده از امکانات مجموعه موج های آبی و بازدید از مراکز گردشگری و استفاده از زمین های ورزشی نیز بود.

 

نظر به این نکته مهم که همواره بحث سلامت و کیفیت غذا از جمله مهم ترین دغدغه های هر اردو به شمار می رود تلاش کردیم از معتبر ترین و خوشنام ترین رستوران ها برای تامین وعده های غذایی بهره بگیریم. حظّی که در پایان هر بار میل کردن غذا در بچه ها دیده می شد و نظرخواهی شفاهی که صورت می گرفت گویا و مؤید این بود که درتامین خواسته های مذکور موفق بودیم.

چند هفته قبل از قطعی شدن تاریخ حرکت، مسئولین مربوطه اقدامات لازم را آغاز نمودند تا همه چیز برای یک اردوی با کیفیت مهیا گردد. اخذ مجوزات لازم از اداره آموزش پرورش،رزرو اردوگاه آستان قدس به عنوان محل اسکان ،هماهنگی با غذاخوری های معتبر شهر،خرید بلیط قطار فدک پلاس به صورت گروهی رزرو بلیط پارک آبی سرزمین موج های آبی و سایر هماهنگی های لازم از جمله ی این اقدامات بود.

دیگر برنامه هایی که برای این اردو در نظر گرفته شده بود،برنامه فوتسال بود که به تحقیق محبوب ترین بخش تفریحی اردو به حساب می امد..

خصوص اینکه خود همکاران هم لباس ورزشی پوشیده بین بچه ها پا به میدان مسابقه گذاشتن

به هر حال مشهد رفتن به این معنی ست که برنامه ی پارک آبی قطعا جزئی از اردو خواهد بود.لذا با هماهنگی های از پیش انجام شده پارک موج های آبی رو برای بچه ها انتخاب کردیم.

مطابق انتظار، هم قبل و هم بعد از این برنامه واکنش ها مثبت و خاطرات به جا گذاشته ماندنی شدند..

زود به روز آخر رسیدیم،گویا رسم همیشگی ست که ایام خوش زود به انتها برسد.ملالی نیست گذشت ایام و تمام شدن اردو حتی با همه ی خوش گذشتن هایش،اما با فراق حرم چه کنیم!!کاش بارها و بارها و زوده زود به پا بوسی سلطان ارض طوس مشرف شویم.

حال و هوای دو سه مرتبه زیارتی که در این سفر تجربه کردیم رو نمیشه به راحتی بیان کرد،خود امام رضا فقط میدونه که تو دل بچه ها چه نشاطی ایجاد شده بود از دیدن اون بارگاه و حرم..

همچنین بسته های سوغاتی که از طرف مجموعه دبیرستان برای خانواده های دانش آموزان تدارک دیده شده بود ،در قطار تقدیم عزیزان شد.به امید یادآوری این نکته که "به شرط توفیق"، نایب الزیاره ی همه ی دلباختگان آقا امام رضا بودیم.

و در پایان تشکر از تک تک دانش آموزان جهت نهیات نظم و همکاری که داشتند

                                     دوباره این دل تنگم بهانه می‌گیرد
                                                                           زسوز عشق غریبت زبانه می‌گیرد

 

معاونت فرهنگی متوسطه دوم تلاش

بهمن 1402

                                                                   

 

پیام ویژه